[vc_row css=”.vc_custom_1488961096634{margin-bottom: 0px !important;}” el_class=”blog-space”][vc_column]

XTEMOS ELEMENT

BLOG ALTERNATIVE

[/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1474471997368{margin-bottom: 60px !important;}” el_class=”blog-space”][vc_column width=”1/12″][/vc_column][vc_column width=”5/6″]
تحلیل داده ها

میزان سادگی استفاده از گزارشات و مصورسازی آنها تا چه حد تاثیر گزار است؟

کافیست روی گوی تحلیل توصیفی دست بکشید تا در آن گذشته را شفاف بینید! با مشخص کردن شاخص‌های عملکرد می‌توانید روند فعالیت کسب‌وکار خود را در بازه‌های زمانی دلخواه، مقایسه کنید. تمام این امکانات در یک محیط گرافیکی ساده و کاملا کاربردی ارائه می‌شود.​​​​​​​

سالانه حجم زیادی از داده ها به شکل ها و ساختارهای مختلف در دنیا تولید می شود. براساس پیش بینی انجام شده است توسط سازمان بین المللی داده (IDC.)در سال ۲۰۱۵ نرخ سالانه تولید داده جهانی به بیش از ۵٫۶ زتابایت میرسد. یعنی چیزی حدود دوبرابر نرخ تولید داده در سال ۲۰۱۲ 
با وجود تولید تمامی داده ها توسط اشخاص، دستگاه ها، ساختارهای بر بستر اینترنت و سایر منابع رایج ، اما همچنان داده ها چشم انداز ارزشمندی جهت تصمیم گیری برای تصمیم گیرندگان و سازمان ها فراهم نمی کند. داده ها می بایست جمع آوری شوند و در قالب مشخصی سازمان دهی شده و قابل تفسیر گردد و سپس تحلیلی و کاربردی شده و بستری را برای معنی دار کردن داده فراهم گردد.
برای تصمیمات دقیق و سریع، رهبران سازمانها نیاز به دسترسی و تفسیر داده در زمان واقعی دارند . در اختیار داشتن اطلاعات و توانایی کشف و انجام اقدامات براساس آن ، یک وجه تمایز رقابتی در سازمانها گردیده است.جهت شناسایی فرصت های جدید بازار در هر کسب و کاری، مدیران سازمانها نیاز به قدرت دسترسی ،ارزیابی،درک و عمل بر اساس داده ها به صورت کاملا سریع و موثرتر از قبل را دارند.
ابزارهای مصور سازی داده ها و تکنیک های ارائه مدیریتی و سایر علوم کاربردی جدید رشد چشمگیری را جهت  ارتقاء توانمندی مدیران برای فهم اطلاعات پنهان شده در لایه داده ها را ارائه می کنند.
در این مقاله به پنج مزیت بسیار مهم استفاده از ابزارهای مصورسازی داده برای تصمیم گیرندگان و سازمانهایشان پرداخته می شود.

تحلیل داده ها

تصمیم گیری داده محور چگونه به رشد کسب و کار کمک میکند؟

اهمیت داده در تصمیم گیری بر اساس ثبات و رشد مداوم آ‌ن‌ها است.داده‌ها باعث می‌شوند که سازمان‌ها فرصت‌های جدیدی بسازند، درامد بیشتری داشته باشند، روندها را پیش‌بینی کنند، عملکردهای کنونی را بهینه کنند و بینش‌های قابل عمل تولید کنند. در این صورت است که شما شاهد رشد سازمان خود خواهید بود و سازمان شما قابلیت تطبیق با هر شرایطی را دارد. داده‌ها مدام در حال تولید و افزایش هستند، بنابراین برای حرکت در این مسیر می‌بایست از داده‌ها استفاده کرده و تصمیم‌گیری‌های قدرتمند بر مبنای داده‌ها انجام داد.

وقتی تصمیم‌های یک سازمان مبتنی بر داده باشد، روند بهره‌وری بهبود یافته، کانال‌های درآمدزایی به‌روزرسانی شده در نهایت حضور در عرصه رقابت بازار تا اندازه قابل قبولی تضمین می‌شود. برای شروع فرایند تصمیم‌ گیری داده‌ محور، راهبران سازمان باید زمینهٔ داده‌محور شدن را فراهم کنند و این فرایند میسر نخواهد شد مگر با شناسایی منابع داده، قابل دسترس کردن داده‌ها، استفاده از ابزارهای هوش کسب‌وکار (BI) و پرورش فرهنگ آزمون‌وخطا. چهارمین انقلاب صنعتی، انقلاب داده‌ها خواهد بود و به نظر می‌رسد که این جریان، کسب‌وکارها را برای ایجاد بنیادی مستحکم برای پشتیبانی از کلان‌داده‌ها و تحلیل آن برانگیخته است. سازمان‌های داده‌محور به جمع‌آوری، مدیریت و تحلیل کارآمد داده‌ها نیاز دارند تا بتوانند با اخذ تصمیمات دقیق‌تر، در عرصه رقابت باقی بمانند.

تحلیل داده ها

چطور تحلیل داده ها موجب موفقیت کسب و کارها میشود؟

چشم انداز دیجیتالی شدن، با نرخی که هرگز نمیتوان تصور کرد، در حال تغییر است. مشتریان از لحاظ جغرافیایی توزیع شده اند ولی در عین حال متصل و بیش از حد آگاه و همیشه در دسترس هستند. برای زنده ماندن و رشد در این اقتصاد مبتنی بر مشتری و اقتصاد داده محور، شرکت ها باید به زیرساخت های تکنولوژی که در حال ساخت و توسعه برنامه های کاربردی ابر بحرانی محور هستند،مجددا فکر کنند و به سمت پلت فرم پایگاه داده مدرن، توزیع شده و ساخته شده بر اساس ابر حرکت کنند.

تحلیل داده تمامی اطلاعات حیاتی برای بهینه‌سازی یک کسب و کار در تمامی جوانب را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های جمع آوری، تحلیل و گزارش داده‌ها، کمک شایانی به رشد بیزینس خود کنید. داده‌ها به دلیل بینش‌های مفیدی که در اختیار ما قرار می‌دهند، تبدیل به رکن اصلی فرایندهای رشد و توسعه بیزینس شده‌اند که مدیران و صاحبان کسب و کار از آنها استفاده می‌کنند. طبق نظر مختصصان، ماهیت گسترده داده‌های مصرف‌کنندگان باعث می‌شود که عامل مهمی در فرایند پیش‌بینی آینده با استفاده از جزییات گذشته باشد. اما صاحبان کسب‌وکار و تصمیم‌گیرندگان در این زمینه، قبل از اینکه بتوانند از تحلیل داده‌ها نفعی ببرند، باید موارد زیادی را مرور و بررسی نمایند. در این مقاله، به شش روشی اشاره می‌کنیم که تحلیل داده‌ها می‌تواند به رشد و توسعه بیزینس کمک کند.

نقش تحلیل داده‌ها در افزایش مشتری

رشد بیزینس نیازمند جذب مشتری به تعداد ممکن است. این کار نیازمند درک صحیح از انتظارات و نیازهای مشتریان و کانال‌هایی است که از طریق آن، از کالاها و خدمات استفاده می‌کنند. پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیسبوک ، توییتر، پینترست، لینکدین، یوتیوب و اینستاگرام همگی مانند معدن طلای داده‌ها عمل می‌کنند تا تحلیلگران داده از آنها داده‌های با‌ارزش را استخراج کنند. بیزینس‌ها می‌توانند سریعاً مشخص کنند که مشتریان چگونه به سایتهای آنها دسترسی می‌یابند و از طریق کدام کانال‌ها خرید خود را انجام می‌دهند. تحلیل داده‌ها همچنین می‌تواند به شما کمک کند کارایی روش‌های بازاریابی و جذب مشتری را ارزیابی کنید. در نتیجه، می‌توانید سیستم‌های ناقص را بهبود بخشید و قیف‌های جذب مشتری را کارآمد سازید. با معیارهایی مانند نرخ کلیک و نرخ پرش، متخصصان تحلیل داده می‌توانند مشاهده کنندکه مشتریان بالقوه چگونه با قیف‌های فروش کنونی و منابع وبسایت تعامل برقرار می‌کنند.

[/vc_column][vc_column width=”1/12″][/vc_column][/vc_row]